Aveti nevoie de serviciile unui notar din Botosani, si un tarif cat mai accesibil este un factor important pentru dumneavoastra?
Cu ajutorul formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din orasul Dvs cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, comod si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Botosani
- Alegeti costul care se muleaza pe bugetul proiectat de dumneavoastra
- Consultati oferta gratuit si fara obligatii
- Faceti economie de bani, timp si efort
- Primiti oferta rapid
Desi in cele mai multe cazuri nu planuim sa facem cheltuieli nedorite, sunt circumstante cand legea ne obliga sa folosim serviciile unui notar public Botosani. In cele mai multe situatii vom merge in aceasta directie atunci cand achizitionam sau vindem o proprietate sau un teren. Mai apar si alte momente in care va trebui sa folosim serviciile unui astfel de profesionist, de exemplu atunci cand intram in posesia unei donatii, suntem implicati intr-o mostenire sau finalizam o afacere importanta.
Scopul articolului acesta este de a va pune la dispozitie informatii de care aveti nevoie asa incat sa nu aveti surprize in relatia dintre dumneavoastra ca si client si un notar pe care il alegeti. Este vital sa avem la cunostinta faptul ca acesta trebuie sa fie impartial, si trebuie sa verifice legalitatea unor afaceri sau tranzactii financiare – premergator legalizarii sau autentificarii documentelor, motiv pentru care nu trebuie sa fim surprinsi daca acesta refuza un demers.
Modul de functionare al birourilor de notari publici este reglementat prin, Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Obligatia cea mai importanta
Asa cum am specificat de la inceput, principalul rol al unui notar este acela de a verifica toate documentele care ii sunt puse la dispozitie, toate aspectele unei tranzactii sau a unui contract si toti pasii prin care este desfasurata operatiunea asa incat sa nu apara incalcari ale legii. In plus, el trebuie sa se asigure ca toti cei implicati au inteles perfect tot ceea ce presupun documentele pe care urmeaza sa le semneze, si ca fac acest lucru din proprie vointa, fara a fi fortati de altcineva.
Luand in considerare ca prestatorul a urmat cursurile unei Facultati de Drept, acesta are obligatia de a avea cunostintele adecvate in conformitate cu legislatia in vigoare pentru a putea raspunde la orice intrebare de natura juridica. Este vital ca in momentul in care nu ati inteles ceva, sau aveti o nelamurire, sa solicitati clarificari suplimentare de la prestator, si sa nu luati nici o decizie pana nu ati inteles imaginea de ansamblu.
Este mai bine sa puneti doua intrebari in plus, si sa intelegeti in profunzime etapele care urmeaza, in loc de a avea nelamuriri, sau sa credeti ca vi se face o defavoare. Notarul trebuie sa adopte o atitudine impartiala, si sa ia toate deciziile in conformitate cu prevederile legale.
Activitatile unui cabinet notarial conform reglementarilor legislative existente
Este vital sa aveti la cunostinta ca notarul nu are voie sa incheie orice fel de acte, si are obligatia sa nu dea curs unui anumit demers in clipa in care constata ca acesta contravine legislatiei in vigoare. In situatia in care un act nu respecta legislatia sau bunele moravuri si profesionistul hotaraste sa finalizeze operatiunea, acesta poate fi anchetat de catre organele legii, si se poate ajunge chiar si la o condamnare penala.
Documentele care pot fi intocmite la notariat
Acum ca am expus modalitatea in care ar trebui sa se comporte un profesionist din acest domeniu, si ce obligatii si drepturi are acesta, vom mentiona si actele pe care acesta are dreptul sa le elaboreze.
Asadar, un notar Botosani are imputernicirea de a verifica autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a verifica si autentifica sigilii, de a da data certa unui inscris prezentat de catre parti, de a legaliza copii dupa diverse inscrisuri si traduceri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a oferi duplicate dupa anumite documente – atunci cand acestea sunt solicitate de catre clienti.