Sunteti in cautarea unui notar din Bucuresti, iar un tarif cat mai accesibil este pentru Dvs?

Prin completarea formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari locali cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, facil si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.

(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)

 

Formular cerere de oferta

 

 

Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Bucuresti

 

 

  • Alegeti oferta care se muleaza pe bugetul proiectat de Dvs
  • Primiti oferta complet gratuit si fara obligatii
  • Consumati mai putini bani, timp si efort
  • Primiti oferta rapid

 

 
 

Desi in cele mai multe cazuri nu planuim sa facem cheltuieli suplimentare, exista circumstante in care legea ne obliga sa ne orientam catre serviciile unui notar public Bucuresti. In majoritatea cazurilor vom merge in aceasta directie in clipa in care cumparam sau instrainam o casa sau un imobil. Mai apar si alte situatii in care va fi necesar sa apelam la un astfel de profesionist, de exemplu atunci cand intram in posesia unei donatii, luam parte intr-o mostenire sau incheiem o tranzactie de mare valoare.

Scopul acestui articol este de a va pune la dispozitie informatii necesare pentru a cunoaste toate aspectele relatiei dintre un client si un notar. Este vital sa cunoastem faptul ca acesta este obligat sa fie impartial, si trebuie sa controleze legalitatea unor procese sau tranzactii – inainte de a le autentifica sau de a legaliza documente, asadar exista si situatii in care acesta poate refuza sa execute un demers.

Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare, reglementeaza activitatea notarilor publici .

Cel mai important aspect

Asa cum am mentionat initial, rolul de baza al unui notar este acela de a verifica legalitatea actelor prezentate, a unei tranzactiei care urmeaza sa aiba parte si de a se asigura ca legea este respectata pe intreaga durata a operatiunilor. In plus, el are obligatia de a se asigura ca toti cei care iau parte in proces au inteles perfect informatiile transmise pe baza documentelor, si ca vor sa semneze, fara a fi obligati de altcineva.

Luand in considerare ca prestatorul a absolvit cursurile unei Facultati de Drept, acesta este obligat sa detina cunostintele necesare conform legii pentru a putea raspunde la orice intrebare de natura juridica. Este vital ca atunci cand nu ati inteles ceva, sau aveti o nelamurire, sa solicitati explicatii suplimentare de la prestator, si sa nu mergeti mai departe atat timp cat nu intelegeti imaginea de ansamblu.

Este recomandat sa adresati doua intrebari in plus, si sa intelegeti in detaliu toti pasii pe care urmeaza sa ii faceti, asa incat sa nu aveti nelamuriri, sau sa considerati ca se actioneaza in dezavantajul dvs.. Notarul este obligat sa prezinte o atitudine impartiala, si sa isi bazeze orice decizie pe legislatia in vigoare.

Modul de reglementare al activitatii unui birou notarial conform legii

Este esential sa aveti la cunostinta ca notarul nu are dreptul de incheia toate tipurile de documente, si are obligatia sa nu continue intr-un anumit proces in momentul in care observa ca acesta contravine legislatiei in vigoare. In situatia in care un act incalca legea sau alte obiceiuri morale si profesionistul duce la bun sfarsit procedura, se poate ajunge la anchetarea acestuia de catre justitie, si chiar poate ajunge la a fi condamnat penal.

Tipurile de acte care pot fi intocmite la un cabinet notarial

Dupa ce am prezentat felul in care ar trebui sa procedeze un profesionist din acest domeniu, si ce obligatii si drepturi are acesta, vom enumera si actele pe care acesta are imputernicire sa le alcatuiasca.

Asadar, un notar Bucuresti are permisiunea de a examina autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a controla si legaliza sigilii, de a da data certa unui inscris prezentat de catre parti, de a legaliza traduceri si copii dupa inscrisuri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si nu in ultimul rand, de a elibera duplicate, la cerere, dupa documente ce au fost intocmite in trecut.