Cautati un notar din Buzau, iar un pret cat mai atractiv este important pentru D-voastra?
Cu ajutorul formularului de mai jos aveti oportunitatea de a obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din orasul D-voastra cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, facil si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Buzau
- Alegeti costul care se muleaza pe bugetul proiectat de dumneavoastra
- Primiti oferta gratuit si fara vreo obligatie
- Economisiti efort, bani si timp
- Primiti oferta rapid
Chiar daca uneori nu vrem sa facem cheltuieli suplimentare, exista circumstante in care legislatia ne determina sa folosim serviciile unui notar public Buzau. In majoritatea cazurilor vom merge in aceasta directie in momentul in care achizitionam sau cedam o casa sau un imobil. Mai exista momente in care va fi necesar sa ne indreptam catre un astfel de profesionist, de exemplu in acele momente cand intram in posesia unei donatii, suntem parte intr-o mostenire sau incheiem o tranzactie importanta.
Rolul acestui articol este de a va pune la dispozitie informatii necesare asa incat sa nu aveti surprize in relatia dintre un client si un notar. Este foarte important sa stim ca acesta este obligat sa fie impartial, si trebuie sa examineze legalitatea unor contracte de vanzare-cumparare – premergator legalizarii sau autentificarii documentelor, astfel incat exista si situatii in care acesta poate refuza sa execute un demers.
Modul de functionare al birourilor de notari publici este reglementat prin, Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Cea mai importanta obligatie
Asa cum am specificat de la inceput, rolul de baza al unui notar este acela de a verifica legalitatea actelor prezentate, a unei tranzactiei care urmeaza sa aiba parte si de a se asigura ca legea este respectata pe intreaga durata a operatiunilor. De asemenea, el trebuie sa se asigure ca toti cei implicati au inteles complet continutul documentelor, si ca le semneaza de bunavoie, fara a fi fortati de cineva.
Avand in vedere ca prestatorul a absolvit cursurile unei Facultati de Drept, acesta trebuie sa detina informatiile adecvate in conformitate cu legislatia in vigoare pentru a putea raspunde in toate situatiile sensibile din punct de vedere juridic. Este vital ca atunci cand aveti nelamuriri cu privinta la anumite aspecte, sa cereti explicatii suplimentare de la prestator, si sa nu luati o hotarare pana cand lucrurile nu sunt clare.
Este mai bine sa puneti cateva intrebari aditionale, si sa pricepeti in detaliu etapele care urmeaza, asa incat sa nu aveti neclaritati, sau sa aveti impresia ca vi se face o defavoare. Notarul este obligat sa adopte o atitudine echidistanta, si sa ia toate deciziile in conformitate cu prevederile legale.
Activitatile unui cabinet notarial conform reglementarilor legislative existente
Este esential sa stiti ca notarul nu are dreptul de incheia orice fel de inscrisuri, si este constrans de catre lege sa nu dea curs unui anume demers atunci cand constata ca acesta contravine legislatiei in vigoare. In momentul in care un inscris nu respecta legislatia sau alte obiceiuri morale si profesionistul continua finalizarea acestuia, se poate ajunge la anchetarea acestuia de catre justitie, si chiar poate ajunge la a fi condamnat penal.
Actele care pot fi intocmite la un cabinet notarial
Acum ca am discutat despre modalitatea in care e necesar sa procedeze un profesionist din acest domeniu, si care sunt obligatiile si drepturile acestuia, vom mentiona si inscrisurile pe care acesta are voie sa le alcatuiasca.
Asadar, un notar Buzau are imputernicirea de a proba autenticitatea unei semnaturi si de a o legaliza, de a examina si legaliza sigilii, de a verifica inscrisurile prezentate, si a le da data certa, de a legaliza traduceri si copii dupa inscrisuri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si nu in ultimul rand, de a elibera duplicate, la cerere, dupa documente ce au fost intocmite in trecut.