Aveti nevoie de serviciile unui notar din Cluj Napoca, si un tarif cat mai atractiv este prioritar pentru dumneavoastra?
Prin completarea formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din localitatea D-voastra cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, comod si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Cluj Napoca
- Alegeti oferta care se aliniaza cu suma alocata de D-voastra
- Obtineti oferta gratuit si fara a fi obligat la ceva
- Consumati mai putini bani, energie si timp
- Primiti oferta rapid
Cu toate ca uneori nu planuim sa facem cheltuieli nedorite, pot aparea cazuri cand reglementarile legale ne constrang sa folosim serviciile unui notar public Cluj Napoca. In majoritatea cazurilor vom alege aceasta varianta atunci cand achizitionam sau vindem o proprietate sau un teren. Mai apar si alte situatii in care vom avea nevoie sa folosim serviciile unui astfel de profesionist, de exemplu cand intram in posesia unei donatii, suntem parte intr-o mostenire sau finalizam o afacere importanta.
Scopul acestui articol este de a va prezenta informatii de care veti avea nevoie in tot ceea ce priveste relatia dintre dumneavoastra ca si client si un notar pe care il alegeti. Este foarte important sa stim ca acesta are obligatia de a fi impartial, si trebuie sa verifice legalitatea unor afaceri sau tranzactii financiare – inainte de a le autentifica sau de a legaliza documente, astfel incat exista si situatii in care acesta poate refuza sa execute un demers.
Activitatea acestor profesionisti este reglementata prin Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Cel mai important aspect
Asa cum a fost mentionat inca de la inceput, rolul de baza al unui notar este de a verifica toate documentele care ii sunt puse la dispozitie, toate aspectele unei tranzactii sau a unui contract si toti pasii prin care este desfasurata operatiunea asa incat sa nu apara incalcari ale legii. In plus, el are obligatia de a se asigura ca toate partile implicate au inteles foarte bine continutul documentelor, si ca le semneaza de bunavoie, fara a fi fortati de cineva.
Avand in vedere ca prestatorul a urmat cursurile unei Facultati de Drept, acesta trebuie sa detina informatiile necesare conform legii asa incat sa poata oferi un raspuns la orice intrebare sensibile din punct de vedere juridic. Este esential ca in situatia in care nu ati inteles ceva, sau aveti o nelamurire, sa cereti explicatii suplimentare de la prestator, si sa nu luati nici o decizie pana nu ati inteles imaginea de ansamblu.
Este recomandat sa puneti doua intrebari suplimentare, si sa intelegeti in detaliu etapele care urmeaza, asa incat sa nu aveti neclaritati, sau sa aveti impresia ca vi se face o defavoare. Notarul are obligatia sa adopte un comportament impartial, si sa isi bazeze orice decizie pe legislatia in vigoare.
Modul de reglementare al activitatii unui birou notarial conform legii
Este vital sa aveti la cunostinta ca notarul nu are dreptul de incheia orice fel de documente, si este constrans de catre lege sa nu duca la bun sfarsit un anumit proces atunci cand constata ca acesta contravine legislatiei in vigoare. In cazul in care un document nu respecta legislatia sau alte obiceiuri morale si profesionistul hotaraste sa finalizeze operatiunea, se poate ajunge la anchetarea acestuia de catre justitie, si se poate ajunge chiar si la o condamnare penala.
Documentele care pot fi intocmite la notariat
Acum ca am discutat despre modalitatea in care e necesar sa actioneze un profesionist din acest domeniu, si ce obligatii si drepturi are acesta, vom enumera si documentele pe care acesta are imputernicire sa le alcatuiasca.
Astfel, un notar Cluj Napoca are permisiunea de a verifica autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a controla si autentifica sigilii, de a hotari daca pentru un inscris se poate da data certa, de a legaliza traduceri si copii dupa inscrisuri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si nu in ultimul rand, de a elibera duplicate, la cerere, dupa documente ce au fost intocmite in trecut.