Aveti nevoie de serviciile unui notar din Giurgiu, si un pret cat mai avantajos este prioritar pentru Dvs?

Cu ajutorul formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari locali cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, comod si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.

(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)

 

Formular cerere de oferta

 

 

Obtineti rapid cotatie de pret de la notari si cabinete notariale din Giurgiu

 

 

  • Alegeti oferta care se potriveste cu suma alocata de D-voastra
  • Obtineti oferta gratuit si fara vreo obligatie
  • Faceti economie de bani, energie si timp
  • Primiti oferta rapid

 

 
 

Chiar daca uneori nu planuim sa cheltuim in plus, sunt circumstante in care reglementarile legale ne determina sa apelam la serviciile unui notar public Giurgiu. In majoritatea cazurilor vom face acest lucru atunci cand achizitionam sau instrainam o locuinta sau un imobil. Mai sunt si alte situatii in care vom avea nevoie sa folosim serviciile unui astfel de profesionist, de exemplu atunci cand intram in posesia unei donatii, suntem implicati intr-o mostenire sau incheiem o afacere importanta.

Rolul acestui articol este de a va oferi informatii de care veti avea nevoie in tot ceea ce priveste relatia dintre dumneavoastra ca si client si un notar pe care il alegeti. Este esential sa stim ca acesta este obligat sa fie impartial, si trebuie sa verifice legalitatea unor procese sau tranzactii – premergator legalizarii sau autentificarii documentelor, motiv pentru care nu trebuie sa fim surprinsi daca acesta refuza un demers.

Activitatea acestor profesionisti este reglementata prin Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .

Obligatia cea mai importanta

Asa cum am mentionat initial, principalul rol al unui notar este de a verifica daca actele prezentate sunt legale, daca tranzactia care are loc respecta normele in vigoare si daca pe parcursul operatiunilor legislatia nu este incalcata. De asemenea, el trebuie sa se asigure ca toate partile implicate au inteles complet continutul documentelor, si ca le semneaza de bunavoie, fara a fi fortati de o terta persoana.

Avand in vedere ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta trebuie sa detina informatiile adecvate din punct de vedere legal pentru a putea raspunde in orice speta sensibile din punct de vedere juridic. Este foarte important ca in situatia in care nu ati inteles ceva, sau aveti o nelamurire, sa solicitati clarificari suplimentare de la prestator, si sa nu mergeti mai departe atat timp cat nu intelegeti imaginea de ansamblu.

Este recomandat sa puneti doua intrebari in plus, si sa intelegeti in detaliu fiecare pas care urmeaza, asa incat sa nu aveti nelamuriri, sau sa credeti ca vi se face o defavoare. Notarul este obligat sa prezinte o atitudine impartiala, si sa ia decizii doar pe baza reglementarilor legale existente.

Reglementarea activitatilor notariale in litera legii

Este vital sa aveti la cunostinta ca notarul nu are voie sa incheie orice fel de acte, si este constrans de catre lege sa nu duca la bun sfarsit un anumit proces atunci cand constata ca acesta nu respecta legile care sunt in vigoare. In situatia in care un inscris nu respecta legislatia sau bunele moravuri si profesionistul duce la bun sfarsit procedura, se poate ajunge la anchetarea acestuia de catre organele legii, si rezultatul poate conduce la un dosar penal.

Tipurile de acte care pot fi intocmite la un cabinet notarial

Dupa ce am prezentat felul in care trebuie sa se comporte un profesionist din acest domeniu, si ce obligatii si drepturi are acesta, vom enumera si inscrisurile pe care acesta are dreptul sa le elaboreze.

Astfel, un notar Giurgiu are permisiunea de a examina autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a examina si autentifica sigilii, de a verifica inscrisurile prezentate, si a le da data certa, de a legaliza copii dupa diverse inscrisuri si traduceri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a elibera duplicate la cererea partilor.