Cautati un notar din Oradea, si un pret cat mai atractiv este un factor important pentru Dvs?
Cu ajutorul formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari locali cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, usor si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Oradea
- Alegeti costul care se muleaza pe bugetul proiectat de dumneavoastra
- Primiti oferta fara nici un cost si fara obligatii
- Consumati mai putini bani, timp si efort
- Primiti oferta rapid
Desi in cele mai multe cazuri nu dorim sa facem cheltuieli suplimentare, sunt circumstante in care reglementarile legale ne constrang sa apelam la serviciile unui notar public Oradea. De cele mai multe ori vom alege aceasta varianta in momentul in care cumparam sau vindem o proprietate sau un imobil. Mai sunt si alte momente in care va trebui sa ne indreptam catre un astfel de profesionist, de exemplu atunci cand ni se ofera o donatie, suntem parte intr-o mostenire sau finalizam o tranzactie de mare valoare.
Scopul acestui articol este de a va oferi informatii de care veti avea nevoie in tot ceea ce priveste relatia dintre un client si un notar. Este esential sa cunoastem faptul ca acesta este obligat sa fie impartial, si trebuie sa controleze legalitatea unor contracte de vanzare-cumparare – premergator legalizarii sau autentificarii documentelor, asadar nu trebuie sa fim surprinsi daca acesta refuza un demers.
Modul de functionare al birourilor de notari publici este reglementat prin, Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Cel mai important aspect
Asa cum am specificat de la inceput, principalul rol al unui notar este acela de a verifica toate documentele care ii sunt puse la dispozitie, toate aspectele unei tranzactii sau a unui contract si toti pasii prin care este desfasurata operatiunea asa incat sa nu apara incalcari ale legii. Mai mult, el trebuie sa se asigure ca toti cei care iau parte in proces au inteles complet informatiile transmise pe baza documentelor, si ca vor sa semneze, fara a fi fortati de o terta persoana.
Considerand ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta trebuie sa detina informatiile necesare in conformitate cu legislatia in vigoare asa incat sa poata oferi un raspuns in orice speta sensibile din punct de vedere juridic. Este vital ca in momentul in care nu ati inteles ceva, sau aveti o nelamurire, sa solicitati clarificari suplimentare de la prestator, si sa nu mergeti mai departe atat timp cat nu intelegeti imaginea de ansamblu.
Este recomandat sa puneti cateva intrebari in plus, si sa intelegeti in profunzime toti pasii pe care urmeaza sa ii faceti, decat sa aveti neclaritati, sau sa considerati ca se actioneaza in dezavantajul dvs.. Notarul are obligatia sa adopte un comportament impartial, si sa isi bazeze orice decizie pe legislatia in vigoare.
Activitatile unui cabinet notarial conform reglementarilor legislative existente
Este vital sa cunoasteti faptul ca notarul nu are voie sa incheie toate tipurile de inscrisuri, si este constrans de catre lege sa nu continue intr-un anumit proces in clipa in care sesizeaza ca acesta nu respecta legile care sunt in vigoare. In momentul in care un inscris nu respecta legislatia sau contravine moralitatii si profesionistul continua finalizarea acestuia, se poate ajunge la anchetarea acestuia de catre justitie, si se poate ajunge chiar si la o condamnare penala.
Actele care pot fi intocmite la un cabinet notarial
Acum ca am discutat despre modalitatea in care ar trebui sa actioneze un profesionist din acest domeniu, si care sunt obligatiile si drepturile acestuia, vom mentiona si documentele pe care acesta are dreptul sa le elaboreze.
Asadar, un notar Oradea are permisiunea de a verifica autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a verifica si legaliza sigilii, de a verifica inscrisurile prezentate, si a le da data certa, de a legaliza traduceri si copii dupa inscrisuri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a elibera duplicate la cererea partilor.