Cautati un notar din Piatra Neamt, si un cost cat mai atractiv este prioritar pentru Dvs?
Cu ajutorul formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din localitatea D-voastra cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, facil si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Piatra Neamt
- Alegeti oferta care se potriveste cu bugetul proiectat de Dvs
- Obtineti oferta fara nici un cost si fara vreo obligatie
- Economisiti bani, energie si timp
- Primiti oferta rapid
Chiar daca uneori nu dorim sa facem cheltuieli suplimentare, pot aparea cazuri in care legea ne determina sa folosim serviciile unui notar public Piatra Neamt. De cele mai multe ori vom merge in aceasta directie in clipa in care achizitionam sau cedam o casa sau un imobil. Mai exista situatii in care va trebui sa folosim serviciile unui astfel de profesionist, de exemplu in acele momente cand primim o donatie, suntem parte intr-o mostenire sau finalizam o tranzactie de mare valoare.
Rolul articolului acesta este de a va prezenta informatii de care aveti nevoie asa incat sa nu aveti surprize in relatia dintre dumneavoastra ca si client si un notar pe care il alegeti. Este esential sa cunoastem faptul ca acesta are obligatia de a fi impartial, si trebuie sa verifice legalitatea unor contracte de vanzare-cumparare – inainte de a le autentifica sau de a legaliza documente, asadar putem sa ne trezim si in situatia in care acesta nu va dori sa faca o operatiune.
Modul de functionare al birourilor de notari publici este reglementat prin, Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Cea mai importanta obligatie
Asa cum a fost mentionat inca de la inceput, principalul rol al unui notar este acela de a verifica daca actele prezentate sunt legale, daca tranzactia care are loc respecta normele in vigoare si daca pe parcursul operatiunilor legislatia nu este incalcata. Mai mult, el are obligatia de a se asigura ca toti cei implicati au inteles complet informatiile transmise pe baza documentelor, si ca vor sa semneze, fara a fi fortati de o terta persoana.
Considerand ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta are obligatia de a avea informatiile adecvate din punct de vedere legal asa incat sa poata oferi un raspuns in toate situatiile sensibile din punct de vedere juridic. Este foarte important ca in momentul in care aveti nelamuriri cu privinta la anumite aspecte, sa solicitati explicatii aditionale de la prestator, si sa nu luati o hotarare pana cand lucrurile nu sunt clare.
Este recomandat sa puneti doua intrebari aditionale, si sa intelegeti in detaliu etapele care urmeaza, in loc de a avea nelamuriri, sau sa credeti ca vi se face o defavoare. Notarul trebuie sa adopte o atitudine impartiala, si sa isi bazeze orice decizie pe legislatia in vigoare.
Modul de reglementare al activitatii unui birou notarial conform legii
Este foarte important sa aveti la cunostinta ca notarul nu detine dreptul de a finaliza orice fel de documente, si are obligatia sa nu continue intr-un anume demers in momentul in care sesizeaza ca acesta nu respecta legile care sunt in vigoare. In situatia in care un document nu este in conformitate cu legile in vigoare sau contravine moralitatii si profesionistul duce la bun sfarsit procedura, acesta poate fi anchetat de catre cei care au acest drept in justitie, si se poate ajunge chiar si la o condamnare penala.
Tipurile de acte care pot fi intocmite la un cabinet notarial
Dupa ce am prezentat modul in care trebuie sa actioneze un profesionist din acest domeniu, si cunoastem drepturile si obligatiile pe care acesta le are, vom enumera si actele pe care acesta are voie sa le intocmeasca.
Asadar, un notar Piatra Neamt are permisiunea de a examina autenticitatea unei semnaturi si de a o legaliza, de a verifica si legaliza sigilii, de a da data certa unui inscris prezentat de catre parti, de a legaliza traduceri si copii dupa inscrisuri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si nu in ultimul rand, de a elibera duplicate, la cerere, dupa documente ce au fost intocmite in trecut.