Cautati un notar din Pitesti, iar un pret cat mai avantajos este important pentru dumneavoastra?
Cu ajutorul formularului de mai jos aveti oportunitatea de a obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din localitatea dumneavoastra cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, comod si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Pitesti
- Alegeti tariful care se potriveste cu suma alocata de Dvs
- Primiti oferta fara nici un cost si fara vreo obligatie
- Economisiti efort, bani si timp
- Primiti oferta rapid
Cu toate ca uneori nu dorim sa facem cheltuieli nedorite, exista circumstante cand legea ne obliga sa ne orientam catre serviciile unui notar public Pitesti. De cele mai multe ori vom face acest lucru in clipa in care achizitionam sau cedam o proprietate sau un imobil. Mai apar si alte situatii in care va fi necesar sa apelam la un astfel de profesionist, de exemplu atunci cand intram in posesia unei donatii, suntem implicati intr-o mostenire sau finalizam o afacere importanta.
Scopul acestui articol este de a va oferi informatii necesare pentru a cunoaste toate aspectele relatiei dintre dumneavoastra ca si client si un notar pe care il alegeti. Este vital sa avem la cunostinta faptul ca acesta trebuie sa fie impartial, si trebuie sa examineze legalitatea unor procese sau tranzactii – premergator legalizarii sau autentificarii documentelor, astfel incat exista si situatii in care acesta poate refuza sa execute un demers.
Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare, reglementeaza activitatea notarilor publici .
Cel mai important aspect
Asa cum am mentionat initial, rolul de baza al unui notar este de a verifica toate documentele care ii sunt puse la dispozitie, toate aspectele unei tranzactii sau a unui contract si toti pasii prin care este desfasurata operatiunea asa incat sa nu apara incalcari ale legii. In plus, el trebuie sa se asigure ca toti cei care iau parte in proces au inteles complet continutul documentelor, si ca le semneaza de bunavoie, fara a fi fortati de o terta persoana.
Considerand ca prestatorul a absolvit cursurile unei Facultati de Drept, acesta este obligat sa detina cunostintele adecvate conform legii pentru a putea raspunde in orice speta de natura juridica. Este vital ca in situatia in care ceva nu va este clar, sa cereti informatii suplimentare de la prestator, si sa nu mergeti mai departe atat timp cat nu intelegeti imaginea de ansamblu.
Este recomandat sa puneti cateva intrebari suplimentare, si sa intelegeti in profunzime toti pasii pe care urmeaza sa ii faceti, in loc de a avea nedumeriri, sau sa considerati ca vi se face o defavoare. Notarul este obligat sa adopte un comportament impartial, si sa ia decizii doar pe baza reglementarilor legale existente.
Reglementarea activitatilor notariale in litera legii
Este vital sa cunoasteti faptul ca notarul nu detine dreptul de a finaliza toate tipurile de inscrisuri, si are obligatia sa nu continue intr-un anumit proces atunci cand sesizeaza ca acesta contravine legislatiei in vigoare. In momentul in care un document nu este in conformitate cu legile in vigoare sau contravine moralitatii si profesionistul duce la bun sfarsit procedura, exista posibilitatea ca acesta sa fie anchetat de catre organele legii, si rezultatul poate conduce la un dosar penal.
Tipurile de acte care pot fi intocmite la notariat
Dupa ce am prezentat felul in care ar trebui sa se comporte un profesionist din acest domeniu, si care sunt obligatiile si drepturile acestuia, vom enumera si documentele pe care acesta are imputernicire sa le alcatuiasca.
Asadar, un notar Pitesti are imputernicirea de a verifica autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a examina si legaliza sigilii, de a da data certa unui inscris prezentat de catre parti, de a legaliza traduceri si copii dupa inscrisuri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a oferi duplicate dupa anumite documente – atunci cand acestea sunt solicitate de catre clienti.