Cautati un notar din sector 5, si un pret cat mai atractiv este pentru D-voastra?
Prin completarea formularului de mai jos aveti oportunitatea de a obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din localitatea D-voastra cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, usor si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid cotatie de pret de la notari si cabinete notariale din sector 5
- Alegeti oferta care se aliniaza cu bugetul alocat de D-voastra
- Consultati oferta complet gratuit si fara obligatii
- Faceti economie de bani, timp si efort
- Primiti oferta rapid
Chiar daca uneori nu dorim sa facem cheltuieli suplimentare, pot aparea situatii in care legea ne determina sa folosim serviciile unui notar public sector 5. In cele mai multe situatii vom merge in aceasta directie atunci cand achizitionam sau instrainam o casa sau un imobil. Mai exista situatii in care va fi necesar sa apelam la un astfel de profesionist, de exemplu in acele momente cand primim o donatie, suntem parte intr-o mostenire sau incheiem o tranzactie de mare valoare.
Rolul articolului acesta este de a va prezenta informatii necesare pentru a cunoaste toate aspectele relatiei dintre client si notar. Este esential sa avem la cunostinta faptul ca acesta trebuie sa fie impartial, si trebuie sa controleze legalitatea unor afaceri sau tranzactii financiare – premergator legalizarii sau autentificarii documentelor, astfel incat putem sa ne trezim si in situatia in care acesta nu va dori sa faca o operatiune.
Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare, reglementeaza activitatea notarilor publici .
Obligatia cea mai importanta
Asa cum am specificat de la inceput, principalul rol al unui notar este de a verifica daca actele prezentate sunt legale, daca tranzactia care are loc respecta normele in vigoare si daca pe parcursul operatiunilor legislatia nu este incalcata. De asemenea, el trebuie sa se asigure ca toti cei care iau parte in proces au inteles foarte bine informatiile transmise pe baza documentelor, si ca vor sa semneze, fara a fi fortati de o terta persoana.
Considerand ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta este obligat sa detina cunostintele necesare din punct de vedere legal pentru a putea oferi raspunsurile necesare in orice speta sensibile din punct de vedere juridic. Este foarte important ca atunci cand ceva nu va este clar, sa cereti informatii suplimentare de la prestator, si sa nu mergeti mai departe atat timp cat nu intelegeti imaginea de ansamblu.
Este mai bine sa aduceti in discutie doua intrebari suplimentare, si sa pricepeti in detaliu fiecare pas care urmeaza, in loc de a avea neclaritati, sau sa considerati ca sunteti defavorizat. Notarul trebuie sa adopte o atitudine echidistanta, si sa ia decizii doar pe baza reglementarilor legale existente.
Modul de reglementare al activitatii unui birou notarial conform legii
Este esential sa cunoasteti faptul ca notarul nu are dreptul de incheia toate tipurile de inscrisuri, si este constrans de catre lege sa nu dea curs unui anume demers in momentul in care constata ca acesta nu respecta legile care sunt in vigoare. In momentul in care un document nu respecta legislatia sau contravine moralitatii si profesionistul hotaraste sa finalizeze operatiunea, acesta poate fi anchetat de catre justitie, si chiar poate ajunge la a fi condamnat penal.
Actele care pot fi intocmite la notariat
Acum ca am discutat despre modul in care trebuie sa se comporte un profesionist din acest domeniu, si care sunt obligatiile si drepturile acestuia, vom prezenta si documentele pe care acesta are dreptul sa le alcatuiasca.
Astfel, un notar sector 5 are permisiunea de a verifica autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a examina si autentifica sigilii, de a verifica inscrisurile prezentate, si a le da data certa, de a legaliza copii dupa diverse inscrisuri si traduceri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a oferi duplicate dupa anumite documente – atunci cand acestea sunt solicitate de catre clienti.