Cautati un notar din Suceava, si un cost cat mai avantajos este prioritar pentru dumneavoastra?
Prin intermediul formularului de mai jos aveti oportunitatea de a obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din localitatea Dvs cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, comod si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de la notari si cabinete notariale din Suceava
- Alegeti propunerea care se muleaza pe bugetul proiectat de D-voastra
- Obtineti oferta gratuit si fara a fi obligat la ceva
- Consumati mai putini bani, energie si timp
- Primiti oferta rapid
Cu toate ca uneori nu vrem sa cheltuim in plus, pot aparea situatii cand legislatia ne constrang sa ne orientam catre serviciile unui notar public Suceava. In majoritatea cazurilor vom face acest lucru in momentul in care cumparam sau instrainam o proprietate sau un imobil. Mai sunt si alte situatii in care va fi necesar sa folosim serviciile unui astfel de profesionist, de exemplu cand intram in posesia unei donatii, suntem parte intr-o mostenire sau incheiem o tranzactie de mare valoare.
Rolul articolului acesta este de a va prezenta informatii necesare in tot ceea ce priveste relatia dintre un client si un notar. Este vital sa avem la cunostinta faptul ca acesta este obligat sa fie impartial, si trebuie sa verifice legalitatea unor procese sau tranzactii – inainte de a le autentifica sau de a legaliza documente, motiv pentru care exista si situatii in care acesta poate refuza sa execute un demers.
Activitatea acestor profesionisti este reglementata prin Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Obligatia cea mai importanta
Asa cum am specificat de la inceput, rolul de baza al unui notar este de a verifica daca actele prezentate sunt legale, daca tranzactia care are loc respecta normele in vigoare si daca pe parcursul operatiunilor legislatia nu este incalcata. De asemenea, el are obligatia de a se asigura ca toti cei care iau parte in proces au inteles perfect informatiile transmise pe baza documentelor, si ca vor sa semneze, fara a fi obligati de o terta persoana.
Luand in considerare ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta are obligatia de a avea informatiile necesare conform legii pentru a putea raspunde in toate situatiile de natura juridica. Este vital ca atunci cand aveti nelamuriri cu privinta la anumite aspecte, sa solicitati explicatii aditionale de la prestator, si sa nu mergeti mai departe atat timp cat nu intelegeti imaginea de ansamblu.
Este recomandat sa adresati cateva intrebari aditionale, si sa pricepeti in detaliu fiecare pas care urmeaza, asa incat sa nu aveti nelamuriri, sau sa considerati ca vi se face o defavoare. Notarul este obligat sa prezinte o atitudine echidistanta, si sa ia toate deciziile in conformitate cu prevederile legale.
Modul de reglementare al activitatii unui birou notarial conform legii
Este foarte important sa aveti la cunostinta ca notarul nu detine dreptul de a finaliza toate tipurile de inscrisuri, si este constrans de catre lege sa nu duca la bun sfarsit un anumit proces atunci cand constata ca acesta contravine legislatiei in vigoare. In situatia in care un inscris incalca legea sau contravine moralitatii si profesionistul continua finalizarea acestuia, acesta poate fi anchetat de catre organele legii, si chiar poate ajunge la a fi condamnat penal.
Documentele care pot fi intocmite la notariat
Acum ca am expus modul in care ar trebui sa actioneze un profesionist din acest domeniu, si ce obligatii si drepturi are acesta, vom mentiona si inscrisurile pe care acesta are dreptul sa le intocmeasca.
Astfel, un notar Suceava are permisiunea de a proba autenticitatea semnaturilor prezentate, si de a le legaliza, de a examina si autentifica sigilii, de a verifica inscrisurile prezentate, si a le da data certa, de a legaliza copii dupa diverse inscrisuri si traduceri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a oferi duplicate dupa anumite documente – atunci cand acestea sunt solicitate de catre clienti.