Cautati un notar din Targu Mures, iar un cost cat mai avantajos este important pentru D-voastra?
Cu ajutorul formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din localitatea dumneavoastra cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, usor si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Targu Mures
- Alegeti propunerea care se aliniaza cu bugetul alocat de dumneavoastra
- Obtineti oferta complet gratuit si fara obligatii
- Economisiti bani, timp si efort
- Primiti oferta rapid
Chiar daca uneori nu dorim sa cheltuim in plus, exista circumstante cand reglementarile legale ne constrang sa apelam la serviciile unui notar public Targu Mures. In cele mai multe situatii vom merge in aceasta directie in clipa in care achizitionam sau cedam o casa sau un teren. Mai apar si alte situatii in care va trebui sa folosim serviciile unui astfel de profesionist, de exemplu cand primim o donatie, suntem parte intr-o mostenire sau finalizam o tranzactie de mare valoare.
Scopul articolului acesta este de a va oferi informatii de care veti avea nevoie in tot ceea ce priveste relatia dintre client si notar. Este esential sa cunoastem faptul ca acesta trebuie sa fie impartial, si trebuie sa controleze legalitatea unor afaceri sau tranzactii financiare – inainte de a le autentifica sau de a legaliza documente, motiv pentru care putem sa ne trezim si in situatia in care acesta nu va dori sa faca o operatiune.
Activitatea acestor profesionisti este reglementata prin Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Cel mai important aspect
Asa cum am mentionat initial, rolul de baza al unui notar este acela de a verifica daca actele prezentate sunt legale, daca tranzactia care are loc respecta normele in vigoare si daca pe parcursul operatiunilor legislatia nu este incalcata. In plus, el este obligat sa se asigure ca toti cei care iau parte in proces au inteles complet continutul documentelor, si ca le semneaza de bunavoie, fara a fi obligati de altcineva.
Luand in considerare ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta este obligat sa detina cunostintele necesare in conformitate cu legislatia in vigoare asa incat sa poata oferi un raspuns in toate situatiile de natura juridica. Este foarte important ca atunci cand ceva nu va este clar, sa cereti clarificari aditionale de la prestator, si sa nu luati nici o decizie pana nu ati inteles imaginea de ansamblu.
Este mai bine sa adresati doua intrebari aditionale, si sa intelegeti in profunzime fiecare pas care urmeaza, asa incat sa nu aveti nedumeriri, sau sa credeti ca se actioneaza in dezavantajul dvs.. Notarul are obligatia sa adopte o atitudine impartiala, si sa ia decizii doar pe baza reglementarilor legale existente.
Modul de reglementare al activitatii unui birou notarial conform legii
Este vital sa stiti ca notarul nu are voie sa incheie toate tipurile de acte, si are obligatia sa nu continue intr-un anume proces in clipa in care observa ca acesta incalca reglementarile legale existente. In situatia in care un inscris nu respecta legislatia sau bunele moravuri si profesionistul continua finalizarea acestuia, se poate ajunge la anchetarea acestuia de catre cei care au acest drept in justitie, si se poate ajunge chiar si la o condamnare penala.
Documentele care pot fi intocmite la un cabinet notarial
Acum ca am expus modalitatea in care trebuie sa procedeze un profesionist din acest domeniu, si cunoastem drepturile si obligatiile pe care acesta le are, vom mentiona si documentele pe care acesta are voie sa le alcatuiasca.
Astfel, un notar Targu Mures are dreptul de a verifica autenticitatea unei semnaturi si de a o legaliza, de a examina si legaliza sigilii, de a hotari daca pentru un inscris se poate da data certa, de a legaliza copii dupa diverse inscrisuri si traduceri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a elibera duplicate la cererea partilor.