Sunteti in cautarea unui notar din Timisoara, si un cost cat mai avantajos este important pentru D-voastra?
Prin completarea formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari din orasul Dvs cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, facil si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.
(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)
Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Timisoara
- Alegeti tariful care se aliniaza cu bugetul proiectat de dumneavoastra
- Obtineti oferta complet gratuit si fara a fi obligat la ceva
- Economisiti bani, energie si timp
- Primiti oferta rapid
Desi in cele mai multe cazuri nu dorim sa facem cheltuieli suplimentare, pot aparea circumstante cand reglementarile legale ne determina sa apelam la serviciile unui notar public Timisoara. In majoritatea cazurilor vom merge in aceasta directie in clipa in care cumparam sau vindem o locuinta sau un imobil. Mai apar si alte momente in care va fi necesar sa apelam la un astfel de profesionist, de exemplu in acele momente cand primim o donatie, suntem parte intr-o mostenire sau incheiem o tranzactie de mare valoare.
Scopul articolului acesta este de a va oferi informatii de care aveti nevoie pentru a cunoaste toate aspectele relatiei dintre un client si un notar. Este foarte important sa cunoastem faptul ca acesta trebuie sa fie impartial, si trebuie sa verifice legalitatea unor afaceri sau tranzactii financiare – inainte de a le autentifica sau de a legaliza documente, motiv pentru care nu trebuie sa fim surprinsi daca acesta refuza un demers.
Modul de functionare al birourilor de notari publici este reglementat prin, Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare .
Cea mai importanta obligatie
Asa cum a fost mentionat inca de la inceput, rolul de baza al unui notar este acela de a verifica daca actele prezentate sunt legale, daca tranzactia care are loc respecta normele in vigoare si daca pe parcursul operatiunilor legislatia nu este incalcata. In plus, el este obligat sa se asigure ca toti cei implicati au inteles complet tot ceea ce presupun documentele pe care urmeaza sa le semneze, si ca fac acest lucru din proprie vointa, fara a fi fortati de cineva.
Avand in vedere ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta este obligat sa detina cunostintele necesare din punct de vedere legal asa incat sa poata oferi un raspuns in orice speta sensibile din punct de vedere juridic. Este esential ca in momentul in care nu ati inteles ceva, sau aveti o nelamurire, sa cereti clarificari aditionale de la prestator, si sa nu luati o hotarare pana cand lucrurile nu sunt clare.
Este recomandat sa puneti doua intrebari suplimentare, si sa intelegeti in profunzime etapele care urmeaza, in loc de a avea nedumeriri, sau sa aveti impresia ca vi se face o defavoare. Notarul trebuie sa prezinte un comportament impartial, si sa ia decizii doar pe baza reglementarilor legale existente.
Modul de reglementare al activitatii unui birou notarial conform legii
Este esential sa cunoasteti faptul ca notarul nu are voie sa incheie orice fel de documente, si este constrans de catre lege sa nu dea curs unui anumit demers in clipa in care constata ca acesta contravine legislatiei in vigoare. In momentul in care un act nu respecta legislatia sau bunele moravuri si profesionistul hotaraste sa finalizeze operatiunea, acesta poate fi anchetat de catre justitie, si chiar poate ajunge la a fi condamnat penal.
Documentele care pot fi intocmite la notariat
Acum ca am discutat despre felul in care e necesar sa se comporte un profesionist din acest domeniu, si ce obligatii si drepturi are acesta, vom mentiona si inscrisurile pe care acesta are voie sa le elaboreze.
Astfel, un notar Timisoara are dreptul de a verifica autenticitatea unei semnaturi si de a o legaliza, de a verifica si legaliza sigilii, de a verifica inscrisurile prezentate, si a le da data certa, de a legaliza traduceri si copii dupa inscrisuri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a oferi duplicate dupa anumite documente – atunci cand acestea sunt solicitate de catre clienti.