Aveti nevoie de serviciile unui notar din Tulcea, iar un cost cat mai atractiv este important pentru dumneavoastra?

Prin intermediul formularului de mai jos puteti obtine cea mai buna oferta de pret de la 5 notari locali cu ajutorul platformei Expert24. Gratuit, usor si avantajos – Doar completati formularul si veti primi rapid oferta.

(*:completarea formularului nu produce nici o obligatie pt Dvs, ci constituie doar o cerere de oferta – puteti oricand sa solicitati oferte de pret de la alti prestatori)

 

Formular cerere de oferta

 

 

Obtineti rapid oferta de pret de la notari si cabinete notariale din Tulcea

 

 

  • Alegeti oferta care se aliniaza cu suma alocata de D-voastra
  • Primiti oferta complet gratuit si fara a fi obligat la ceva
  • Consumati mai putini bani, timp si efort
  • Primiti oferta rapid

 

 
 

Chiar daca uneori nu dorim sa cheltuim in plus, exista circumstante cand legislatia ne obliga sa apelam la serviciile unui notar public Tulcea. In cele mai multe situatii vom merge in aceasta directie atunci cand achizitionam sau instrainam o casa sau un teren. Mai sunt si alte cazuri in care va trebui sa ne indreptam catre un astfel de profesionist, de exemplu atunci cand ni se ofera o donatie, luam parte intr-o mostenire sau incheiem o tranzactie importanta.

Scopul articolului acesta este de a va oferi informatii de care aveti nevoie in tot ceea ce priveste relatia dintre dumneavoastra ca si client si un notar pe care il alegeti. Este vital sa avem la cunostinta faptul ca acesta trebuie sa fie impartial, si trebuie sa verifice legalitatea unor contracte de vanzare-cumparare – inainte de a le autentifica sau de a legaliza documente, asadar nu trebuie sa fim surprinsi daca acesta refuza un demers.

Legea cu numarul 36, publicata in 12 mai 1995, impreuna cu modificarile si completarile ulterioare, reglementeaza activitatea notarilor publici .

Obligatia cea mai importanta

Asa cum am specificat de la inceput, principalul rol al unui notar este acela de a verifica legalitatea actelor prezentate, a unei tranzactiei care urmeaza sa aiba parte si de a se asigura ca legea este respectata pe intreaga durata a operatiunilor. De asemenea, el este obligat sa se asigure ca toate partile implicate au inteles complet tot ceea ce presupun documentele pe care urmeaza sa le semneze, si ca fac acest lucru din proprie vointa, fara a fi fortati de cineva.

Considerand ca prestatorul este absolvent al unei Facultati de Drept, acesta trebuie sa detina cunostintele adecvate conform legii asa incat sa poata oferi un raspuns in orice speta sensibile din punct de vedere juridic. Este esential ca in momentul in care nu ati inteles ceva, sau aveti o nelamurire, sa cereti informatii suplimentare de la prestator, si sa nu luati o hotarare pana cand lucrurile nu sunt clare.

Este mai bine sa adresati doua intrebari in plus, si sa intelegeti in profunzime etapele care urmeaza, decat sa aveti nelamuriri, sau sa considerati ca se actioneaza in dezavantajul dvs.. Notarul are obligatia sa adopte un comportament impartial, si sa ia decizii doar pe baza reglementarilor legale existente.

Reglementarea activitatilor notariale in litera legii

Este vital sa stiti ca notarul nu are voie sa incheie orice fel de inscrisuri, si are obligatia sa nu dea curs unui anumit demers in clipa in care constata ca acesta incalca reglementarile legale existente. In cazul in care un act incalca legea sau contravine moralitatii si profesionistul duce la bun sfarsit procedura, se poate ajunge la anchetarea acestuia de catre justitie, si se poate ajunge chiar si la o condamnare penala.

Documentele care pot fi intocmite la notariat

Acum ca am discutat despre modul in care trebuie sa procedeze un profesionist din acest domeniu, si ce obligatii si drepturi are acesta, vom enumera si actele pe care acesta are imputernicire sa le elaboreze.

Astfel, un notar Tulcea are imputernicirea de a verifica autenticitatea unei semnaturi si de a o legaliza, de a verifica si legaliza sigilii, de a hotari daca pentru un inscris se poate da data certa, de a legaliza copii dupa diverse inscrisuri si traduceri, de a certifica diferite fapte, de a elibera diferite tipuri de procuri, de a intocmi si pastra testamente, de a realiza mosteniri, de a pastra inscrisuri, documente si acte in siguranta, si de a oferi duplicate dupa anumite documente – atunci cand acestea sunt solicitate de catre clienti.